reklama

Kultúra...

Posledných pár rôčkov sa odvšadiaľ (z novín,časopisov,internetu)na nás valí kritika slovenskej kultúry,resp. úpadok našej kultúry.Áno, je v stave úpadku,ale nie úplného.Kultúra je predsa základom každého národa, tak ako je pre každého človeka potrava.Bez kultúry sa národ nemôže vyvíjať a budovať si svoje hodnoty.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Dnešní starí ľudia s nostalgiou spomínajú na plejádu vynikajúcich slovenských hercov, spevákov a umelcov.No mladá generácia vzory ich kalibru nemá.Veď,ako by aj mohla.Speváci nám síce rastú ako huby po daždi vďaka Superstar, ale ich životnosť je krátka a veľmi rýchlo zapadnú prachom.Herci sú ukrytí v divadlách,kam my mladí až tak často nezavítame.Prípadne (čo je ešte horšie) skrývajú sa za hlasmi jednoduchých márii,juanov carlosov a podobných ,,hercov´´.Taktiež slovenských filmov je ako šafranu a preto dnešná mladá generácia je bez šance poznať hercov inak ako podľa hlasu.S každou vládnou garnitúrou na Slovensku prichádzajú sľuby a vízie ako postaviť našu kultúru na nohy.Sľuby sa sľubujú, blázni sa radujú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Musím sa priznať,že ani ja nepatrím k častým návštevníkom divadiel či opier.No v predvianočnom čase som dostala pozvanie na vianočný koncert Štátnej filharmónie v Košiciach od kamaráta,ktorý je súčasťou filharmónie.,,Príď,veď si treba rozšíriť hudobné obzory, "znelo jeho pozvanie.Pozvanie som neodmietla a stálo to naozaj zato.

Keď som vstúpila do foyer košického Domu umenia, privítala ma zaujímavá výstava huslí a kultúrne prostredie.Na moje veľké prekvapenie sála bola plná ľudí,aj keď mladí predstavovali výraznú menšinu.Staré panie sa úctivo zdravili a všetci si vychutnávali koncert.Obdivovala som tú úžasnú zohratosť celého orchestra a uvedomila som si koľko je za tým driny.Toto je umenie a kultúra.Nie kadejakí blázni, ktorí sa dajú zavrieť do vily a vyvádzajú tam jedna radosť a hraju sa na tkzv. ,, celebrity".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po koncerte cestou domov vyslovil kamarát zaujímavú myšlienku.Ak by ľudia chodili na takéto podujatia častejšie, zvykli by si aj na takýto druh umeniaˇ.Veď ani hip-hop, či rap sa ľuďom veľmi nepáčil,ale zvykli si naň a začal sa im páčiť.Zvyk je železná košeľa.

A mne neostáva nič iné len súhlasne prikývnuť

Ľubica Gibová

Ľubica Gibová

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

,,Keď človek niečo chce vždy má dôvod žiť.Satisfakcia znamená smrť´´.(moje obľúbené motto) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu